Guzki piersi

Jeżeli podczas samokontroli odkryłaś zgrubienia w piersi to niezłocznie umów się na wizytę u lekarza ginekologa. Chociaż około 80% wykrytych podczas samokontroli piersi zgrubień to łagodne nie nowotworowe zmiany, to nie należy ich absolutnie bagatelizować i wymagają po konsultacji z lekarzem przeprowadzenia dodatkowych, specjalistycznych badań USG lub mammograficznych.

Do najczęściej występujących zmian w obrębie piersi zaliczamy :

usuwanie guzków piersi

Gruczolakowłókniaki - w dotyku wyczuwalne i przypominające gumową piłeczkę, którą z łatwością możemy przesuwać pod palcami. Gruczolakowłókniaki nie wywołują bólu. Do powstawania tej zmiany w piersi dochodzi w wskutek przerostu tkanki włóknistej i gruczołowej. Gruczolakowłókniaki mogą się powiększać i doprowadzić do zniekszatałcenia piersi, dlatego zalecane jest ich usunięcie, wykonując odpowiedni zabieg chirurgiczny.

Brodawczaki - to niewielkie zgrubienia w przewodach mlecznych piersi. Objawem występowania brodawczaków jest niepokojący wyciek z brodawki, który powinien być sygnałem do wizyty u lekarza. Występowanie brodawczaków potwierdzane jest wykonaniem badań USG lub mammograficznych z zastosowaniem kontrastu podanego do przewodów mlecznych. Podobne objawy wycieku płynu z brodawki występują również przy zmianach nowotworowych, dlatego też należy niezwłocznie należy wykonać zabieg usunięcia brodawczaków, a materiał, który zostanie pobrany oddawany jest do badania laboratoryjnego na wykluczenie zmian nowotworowych.

Torbiele - to wyczuwalne zgrubienia, które pojawiają się nagle i przypominają woreczki wypełnione płynem, które mogą powodować dość silny ból. Wstępnym badaniem leczniczo-diagnostycznych jest wykonanie cieńkoigłowej biopsji w celu pobrania płynu i jednoczesne odbarczenie. Pobrany płyn oddawany jest do badania laboratoryjnego w celu wykluczenia innych zmian chorobowych.

Rejestracja

Rejestracja do Poradni Chirurgicznej jest czynna codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1800

Telefony do rejestracji : 32 729 40 68, 32 729 49 33

Warunki rejestracji

• posiadanie ważnej legitymacji ubezpieczeniowej
  • skierowanie do poradni wystawione przez lekarza POZ lub innego specjalistę
refundacja z NFZ

Refundacja NFZ

Oddział Chirurgii krotkoterminowej w zakresie Chirurgii Ogólnej. Refundacja NFZ obejmuje wykonanie swiadczeń zgodnie z aktualnym katalogiem świadczeń NFZ.