Hemoroidy

Hemoroidy to niewielkie struktury naczyniowe wypełnione krwią znajdujące się w kanale odbytu. Ich uwypuklona forma do wewnątrz za zadanie ma utrzymywanie szczelności odbytu,a szczególnie gazów.

hemoroidy - żylaki odbytu

W warunkach chorobowych dochodzi do ich przerostu i łączenia tworząc w ten sposób guzki krwawnicze. Przyjmują wtedy żylakowatą strukturę i stąd ich druga nazwa żylaki odbytu.

Obrzmiałe i zmienione zapalnie hemoroidy są przyczyną przewlekłych dolegliwości i skutecznie utrudniają życie. Najczęstszymi objawami choroby hemoroidalnej jest silny świąd i pieczenie w okolicy odbytu, obrzęk, stałe wilgotnienie odbytu i ból. Dochodzi również do krwawienia które na początku choroby zwykle jest bezbolesne i występuje w czasie wypróżniania lub po wypróżnieniu.

Najczęstszym powowodem powstawania choroby hemoroidalnej są problemy z wydalaniem stolca (zaparcia), którego powodem jest zbyt mała ilość błonnika w diecie, który reguluje jego konsystencję i strukturę, ale również wstrzymywanie wypróżnień i ich nieregularność, siedzący tryb życia, mała ilość spożywanych płynów, ostre przyprawy i alkohol.

Jeżeli zauważyłeś u siebie niepokojące objawy wskazujące na możliwość występowania choroby hemoroidalnej to nie zwlekaj z wizytą u lekarza.

Rejestracja

Rejestracja do Poradni Chirurgicznej jest czynna codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1800

Telefony do rejestracji : 32 729 40 68, 32 729 49 33

Warunki rejestracji

• posiadanie ważnej legitymacji ubezpieczeniowej
  • skierowanie do poradni wystawione przez lekarza POZ lub innego specjalistę
refundacja z NFZ

Refundacja NFZ

Oddział Chirurgii krotkoterminowej w zakresie Chirurgii Ogólnej. Refundacja NFZ obejmuje wykonanie swiadczeń zgodnie z aktualnym katalogiem świadczeń NFZ.